dimecres, 4 de maig del 2016

Sud de França: 3 dies amb el vent en contra, però amunt!!!


Ja porto més de 3 dies pedalant. El resum, en una paraula, del que m’he trobat de moment és VENT! MOOOOOLT VENT! I més aviat vent en contra...Malgrat això, de moment estic complint els objectius d’etapes que m’havia establert. Avui dimecres 4, malgrat pensar que aniria a la baixa, el vent continua. No sé si arribaré on havia previst passar la nit, a Montelimar, però bé, això ja es veurà!

L’altre petit entrebanc que tinc és amb el tema del wifi; tinc problemes per enviar dades i també per connectar-me amb el mòbil, o sigui que, entre aprofitar algun moment que funciona i puc enviar fotos via watsapp i parlar per telèfon per dictar a la Sandra el que he anat fent, anirem fent entrades al blog.
Aquí sota us explico una mica les etapes tercera i segona (la més recent a dalt...), amb alguna foto.

3a. Etapa: 3 de maig, Beziers  -  Nimes, 150 km.

La ciutat de Sete, bonica i assolellada, mereixeria una visita d'un parell de dies per gaudir-la.
Quin plaer poder pedalar per camins com aquest, amb els arbres i el riu al costat, i amb el silenci únicament trencat pel cant dels ocells.

Vent, encara! Però una mica menys…
Avui he fet 150 km; jo havia calculat que en serien uns 125, però la cosa s’ha allargat força. A més, el vent seguia fent de les seves, i, quan virava la bicicleta direcció nord, Bóreas, Déu grec del vent del Nord, em castigava, obligant-me a peladar amb el molinet.

Finalment he arribat a Nimes i, preguntant preguntant, (m’està quedant clar que els francesos només parlen francés!) he arribat a casa del Sebastien. Amb ell he contactat a través del web Warm Showers. És una xarxa de gent ciclista que ofereix casa seva a ciclistes que viatgen pel món a canvi de allotjament en un altre ocasió. En Sebastien, un paio genial, m’ha obert les portes de casa seva: dutxa, sopar, conversa i habitació per a mi…Fantàstic! Ha estat l’únic francés en tot el dia que parlava un anglès més o menys correcte.

Amb en Sebastien compartint la primera i ben merescuda cervesa del viatge. En Sebastien és un paio collonut que m'ha convidat a sopar i passar la nit al seu apartament a Nimes.

2a. Etapa: 2 de maig,  el Pertús – Beziers, 110km.

Com ahir, des de Figueres, avui  ha estat altre cop un dia mooolt ventós...
He sortit del Pertús, del mas Laporta... Enfilant carreteres secundàries molt disfrutones he arribat a Elna. Allà m’he aturat a comprar aigua. El botiguer s’ha interessat pel que feia, i li he explicat una mica el meu viatge, el que volia fer, conversant amb el nostre particular anglès-francès. Quan ja anava per pagar-li i seguir la marxa m’ha dit que no, que no em volia cobrar pas…Jo no ho entenia, i ell m’ha dit que li feia gràcia el meu projecte, i que me la volia regalar…evidentment li he agraït, no tant pel valor de l’aigua, que també, com pel gest, pel detall; una més de les mostres de suport que estic rebent aquests dies…Sensació genial!

El noi que tinc a l'esquena s'ha interessat pel meu viatge i, a canvi de res, em regala l'ampolla d'aigua! Bé, em demana sortir al bloc: fet!!!

Les ratxes de fort vent m’han fet perdre molt temps i he acabat caient un parell de cops; res greu, rascades...

Finalment, he trobat un càmping al costat de la platja, a uns 10km de Besiers. He anat a sucar els peus a la platja i en tornar se m’ha punxat la roda...ara feia temps que no punxava, però l’he reparat bastant ràpid, la pràctica i portar els parxes.
 

Platja, a prop de Besiers. Una remullada???
......Síííííí!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada