15a. ETAPA: 15 de maig,
REES (Alemanya) - OMMEN (Països Baixos), 105km.
|
Acampada lliure al costat d'un llac, on unes fotges s'hi barallaven |
Avui he deixat que el dia
s’aixequés abans que jo i no he començat a pedalar fins passades les 08:00 A.M.
Seguint el track que portava al GPS he començat a pensar en què mai fins ara
havia estat als Països Baixos. És curiós que sigui el primer cop que visito
aquest país i ho fagi amb la bicicleta, des de casa...
I, pensant,pensant ..., pensó:
“Quan arribi a la frontera m’hi faré una foto”, però com durant aquesta jornada
només circulo per carreteres secundàries o camins, he creuat la frontera sense
adonar-me’n, fins que he arribat a un
poble on veig com les cases són lleugerament diferents de les alemanyes. Quan
he vist el nom del poble m’adono que ja deu fer estona que he canviat de país…i ni me n'he assabentat!
|
Just abans de creuar la frontera trobo amgat dins del bosc aquesta gran casa-castell |
|
Sort en tinc del quadre de comandaments de la nau, si no navegaria erràtic i sense rumb. |
Tot i el vent en contra i
un parell de ruixats, el dia passa sense complicacions. Finalment, trobo un
camping on poder passa-hi la nit. Als Països Baixos l’acampada lliure està
prohibida!
16a. ETAPA: 16 de maig,
OMMEN – GRONINGEN, 95 km.
Tot el dia
transcorre entre granges i poblets. Tots
són molt silenciosos i tranquils, sobretot per la poca presència de cotxes.
Finalment arribo a Groningen que, a diferència del que pensava, segueix sent
una ciutat ordenada, on 8 de cada 10 persones que circula pel carrer ho fa en
bicicleta, i la circulació és molt fluida.
17a. ETAPA: 17 de maig,
GRONINGEN: Descans: 30 km. per les rodalies.
Aprofito que vaig molt bé
de temps, ja que fins el dia 20 no arriba la Sandra a Amsterdam, on ens hem de trobar
i fer unes mini-vacances de 5 dies, per
fer el turista a Groningen i els seus voltants.
Groningen és una ciutat
de la mida de Sabadell, aproximadament. Està envoltada de canals. I en aquests canals
hi ha barcasses on la gent hi viu permanentment, com si fossin cases. La
gràcia d’aquesta ciutat és que, a diferència de moltes altres ciutats
turístiques, el seu nucli històric (el turístic) no es diferencia gaire dels
barris exteriors. O sigui, que tota la
ciutat conserva en el seu conjunt una harmonia arquitectónica.
|
Groningen. Fantàstica ciutat de mida mitjana, un bon lloc per poder-hi viure. |
|
A Groningen hi ha moltes barcasses on la gent hi viu de forma permanent. |
|
La Universitat de Groningen és important, amb uns 50.000 estudiants. Això fa que aquesta ciutat tingui una mitjana d'edat realment baixa. |
18a. ETAPA: 18 de maig, GRONINGEN – EMMELOORD, 125 km.
Aquesta etapa i la
següent connecten d’est a oest gran part dels Països Baixos per l’interior. Es
podria realitzar en un únic dia, però com que disposo d’un dia de més decideixo
prendre-m’ho amb calma, i així anar gaudint del paisatge i de la gent.
La zona que travesso
durant la jornada és molt agrícola, i amb molt poca massa forestal, i on les grans pastures amb vaques i ovelles
és el que predomina.
Coincideixo amb una
parella de suecs d’uns 60 anys, que van en sentit contrari al meu, i que ja fa
mesos que viatgen en bicicleta. Ens desitgem molta sort per als respectius viatges i ens acomiadem.
|
Aquest poltre semblava ben eixerit i content fent saltirons, i la seva mare tenint-ne cura. |
|
Imatge d'una casa amb la teulada típica d les zones rurals, feta amb tiges de canyís recollides de les zones humides, assecades i apilades, formant una estructura uniforme. |
|
Típic molí dels Països Baixos. Aquest es feia servir per bombejar aigua dels canals. |
|
En aquest país és difícil perdre't amb tantes indicacions, i això que són de poblacions petites. |
19a. ETAPA: 19 de maig,
EMMELORD-AMSTERDAM, 110 km.
Finalment darrera etapa
per arribar a Amsterdam. Ja de bon matí arribo a la zona de dics i al mar
interior anomenat IJsselmeer. Durant 3 o
4 hores pedalo per la frontera entre la terra ferma i el mar. A una banda l’extensa
massa d’aigua i a l’altra zones humides de canyissar i pastures. Tota la línea
de costa està cosida de molins de vent. El moviment de les seves pales emeten
un xiulet que jutament amb el velar dels ramats d’ovelles i el cant d’alguns
ocells de mar formen la simfonia que m’acompanya
durant el matí. Tot i ser una estampa
molt bella, amb les hores perdo la noció de l’espai i el temps; és llavors quan
començo a mesurar primer la distància entre molins: uns 200 metres? Després
compto molins, i així tinc el cervell entretingut mesurant distàncies i
calculant els km. de molins que porto. Una afició com una altra…
|
Resseguint el dic...amb un munt de molins per a poder comptar. |
Finalment arribo a la
capital. En contrast amb la soletat amb que he estat durant la meitat del dia, aquí
Amsterdam és un no parar de gent. Gent per tot arreu i tots els racons, en
bicicleta, a peu, en patinet, en moto… ah! i en cotxe també! Salvant molt les
distàncies em recorda una mica el centre de Barcelona, per la gran quantitat de
turistes i per ser una ciutat atapeida i un punt caòtica.
|
Finalment sóc a Amsterdam, ciutat amb infinitat de canals. |
|
Lletres que estan de moda a Amsterdam, on un munt de gent fa bloc per mirar d'enfilar-se a alguna d'elles, i per aconseguir una foto fent-se el graciós. |
Després de buscar, hi trobo un alberg ple a petar però
amb una única plaça lliure. Evidentment la meva. Allà hi coneixo el Luís, el
recepcionista. El Luís es un noi manxec, que està estudiant un màster de
trompeta a Amsterdam i per pagar-se els estudis fa aquesta feina. Em convida
a un entrepà de pernil salat i s’interessa molt pel meu viatge. Segons em
comenta, el seu germà també té previst fer un viatge en bicicleta fins a Nova
Zelanda, en dos anys.
|
Amb el Luís, el millor recepcionista d'Amsterdam...i què bo que era l'entrepà que em va fer...i això que no menjo pernil!!!! |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada